zaterdag 12 januari 2013

Melanie Guitoneau les 2



2 opmerkingen:

  1. Hi Melanie,

    de poses zijn goed, maar het zijn nog poses. er zit geen verdere design nog in.(andere wapens, ander haartype, andere bouw) al is je personage realistisch alsnog moet er verschil zijn in je thumbs qua design en verhouding.

    de bedoeling van thumbnailing is dat je snel wat ideeën op papier zet die interessant zijn, ik zie nu nog maar 1 idee en veel poses.

    ook de anatomie van je uitgewerkte personages klopt niet helemaal.En qua kleur mag het ook wat accenten bevatten (maar dit behandelen we nog in de les qua theorie)

    ik zal even een paint over doen op je uitwerkingen om te laten zien wat ik bedoel.

    verder zou ik nog wat thumbnails maken die zorgen voor variatie qua design en vorm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Melanie,

      Nice dat je poses hebt gemaakt, maar dat was niet de bedoeling van thumbnailing. ik zie idd netals wat Jolanda hier al aan geeft geen echte design in, maar alleen verschillende poses van de character, wat wel een goeie oefening is voor je volgende opdracht. Ik weet niet of je het ook in de gaten hebt, maar ik zie in je vrouwelijk karakter een kopie van Lightning van Final Fantasy XIII. het is absoluut niet de bedoeling dat je karakters gaat kopieren. wat wij in de lessen hebben gedaan is meer een stijl onderzoek, kijken hoe artists hun karakters weer geven en wat voor lijnen ze gebruiken en ook goed te kijken naar de kleurgebruik.

      Verder zou ik nog even goed kijken naar anatomie, teken een paar echte foto modellen na om het lichaam goed te begrijpen. Verder kan ik je bij de volgende les meer tips geven bij het uitwerken van de karakter (bijv. kleur en pose ). kan je misschien nog kijken of je nog nieuwe thumbs kan maken wat meer echt gericht is op silhouet. wees niet bang om vragen aan mij, jolanda of je klasgenoten te stellen voor tips :)

      Cheers!

      Verwijderen