Vandaag heb ik wat verder gewerkt aan Goliath.
Het internet, waar mijn vijand op gebasseerd is kan zowel een typhoon van emotie als een stille zwijgende reus zijn.
Zo zijn ook Goliath en Phill.
Phill is de centrale hub van de vijand. Hij is het die het land bedekte met de massa bedrading en alle informatie verzamelde, chaos en verwoesting achterlatend.
De Hub is gemaakt van staal en kan dus niet met de wapens van de mensen verwoest worden.
Goliath daarintegen is een gigantisch beeld dat hij 'tot leven' heeft gewekt.
Hij is zo groot als een gebouw en onverwoestbaar, gehard door de test van de tijd.
Zijn klappen zijn rotsverwoestend en hij word direct aangestuurd door de intelligentie van Phill.
Het zwakke punt van het duo is de combinatie.
Zowel Phill als Goliath zijn verdedigende powerhouses waar je als speler geen krasje op kan krijgen.
Als je Phill wilt aanvallen, moet je eerst langs Goliath heen.
Als je Goliath aanvalt, mag je hopen dat je negen levens hebt. (Dan kan je 9 klappen vangen.)
Echter zit Goliath vast aan Phill met een aantal kabels, zodat hij aangestuurd kan worden.
Hierdoor is zijn bereik beperkt.
Hij kan dus nooit ver weg lopen van Phill, waardoor hij altijd in de buurt is om te verdedigen.
Ook is Goliath wel sterk genoeg om staal te breken met brute kracht.
Hierdoor zou een klap van Goliath de Hub van Phill kunnen breken, waardoor de speler Phill verder kan uitschakelen.
Voor David zit ik nog te kijken wat voor outfit het beste kan werken.
De helm van het tweede figuur bevalt me wel, plus het "knullige" van outfit 2 en 4.
In afbeelding 3 zit echter meer zichtbaar spiermassa, wat wel stoerder is.
Dit zou dus bij de opschepperige aard kunnen passen van het personage.
heel goed werk Daniël!
BeantwoordenVerwijderenook al goed dat je nadenkt over hoe je de eindbaas kan verslaan, maar als ik het goed begrijp bestaat je eindbaas nu uit twee personages?
voor je speler moet je wel goed opletten dat jet gewicht wel klopt. want zoals hij nu staat kan niet eigenlijk, ook al is het een cartoon het gewicht moet wel kloppen.
als je het goed vind wil ik even een paint over doen van je speler :)
In feite 1 personage, aangezien de grote reus een extentie is voor de hub.
VerwijderenEn ik heb de red-line correctie gezien, ik zal het meenemen in mijn tekeningen voor morgen!